7 Ekim 2013 Pazartesi

SAKALLI POĞAÇA

Miniklerin beslenme çantasına koyabileceğiniz sabah kahvaltısında ve beş çayınızın yanına yumuşacık
nefis poğaçalar hazırlamaya ne dersiniz?
Ben bu poğaçaları pişiriyorum soğuduktan sonra saklama kaplarına koyuyorum ve
dondurucuya kaldırıyorum.Daha sonra çıkartıp peynirini sürüyorum ve servise hazır:)
Deneyip beğenmeniz dileğiyle tarifime geçiyorum
Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı şeker
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
Un
1 yumurta(akı hamura sarısı üzeri için)
Arasına sürmek için
Beyaz peynir
Krem peynir
Maydanoz
Hazırlanışı
Ilık su,ılık süt,sıvı yağ ve maya bir kaba alınır karıştırılır.
Şeker,tuz,yumurta akıda ilave edilir ve karıştırılır.
Azar azar un ilave ederek hafif ele yapışan bir hamur hazırlanır.
Ilık ortamda yarım saat mayalanmaya bırakılır
Mayalanan hamurdan küçük parçalar kopartıp yuvarlanır ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirilir
Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürülür ve 10-15 dakika tepsi mayası yapılır
Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında poğaçalar pişirilir.
Ara katı için
Beyaz peynir bir kaba alınır ezilir krem peynir ilave edilir ve karıştırılır
Soğuyan poğaçalar yarıya kadar arka tarafı kopmayacak şekilde kesilir arasına peynir karışımı sürülür kapatılır sonra poğaçanın kenarına krem peynir sürülür ve doğranmış maydanoza bulanır.



2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mımm nefis,bayılırım bu poaçaya..ellerinize sağlık..

Hanifeden Lezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık abla poğaça nefis görünüyor kesin deniycem