25 Eylül 2012 Salı

KIŞLIK MENEMEN SOS

Tüm izleyenlerime ve ziyaretçilerime selamlar sevgiler
Bugün tarifim kış için hazırladığım menemen
Domates olarak salçalık domates  kullandım  etli olması ve çok sulu olmadığı için
Ben kışlık menemeni hazırlarken el alışkanlığımıdır bilemiyorum genelde göz kararı hazırlıyorum
Bu sefer tarifi paylaşmak için ölçülü hazırladım 
Hazırlamak isteyenlere şimdiden kolay gelsin diyorum ve tarifime geçiyorum
Malzemeler
10 kg domates
1 kg yeşil biber (acı ve tatlı karışık kullandım)
1 su bardağı sıvı yağ
Hazırlanışı
Bir tencereye su konulur kaynatılır
Domateslerin altına çapraz çizik atıp kaynayan suya atılır 30 saniye bekletip soğuk suya alınır
Soğuk sudan çıkan domateslerin kabuklarını kolayca soyuluyor
Geniş bir tencereye sıvı yağı alınır küçük doğranmış biberler eklenir ve kavrulur
Küp küp doğranmış domatesler ilave edilir ve karıştırılır
Arada karıştırarak 25-30 dakika pişirilir 
Hazırlanan menemenler bir kepçeyle kavanoza doldurulur yeni alınan kapakla sıkıca kapatılır
bir bezin üzerine ters çevrilir.
Bir gece bu şekilde bekletilir ertesi gün kapaklar kontrol edilir
Kapakların oltası içine çökmüşse kapak tutmuş demektir
Serin ve güneş görmeyen bir yere kaldırılır.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım teşekkür ederim.Nefis olmuş sosun afiyetle tüketin sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

BEN BU SENE SADE DOMATES YAPABİLDİM,EĞER TEKRAR ALABİLİRSEM BİRKAÇ KİLODA MENEMENLİK YAPMAK İSTİYORUM AMA KISMET,ELLERİNE SALIK AFİYETLE YİYİN...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık..Kışın keyifle yemeyi nasip etsin..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık... Kışlık hazırlıklarını tamamlamış gibi gözüküyorsun

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık kış için harika bir hazırlık.Sevgiler..

Sonu garanti tarifler dedi ki...

bende yaptım..kışın elimizin altında çok iyi oluyor..ellerine sağlık canım,sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhaba ben tariflerinizi çok beğendim ama sık kullanılanlara ekleyemiyorum.izinsiz kullanılamz yazısı çıkıyor.ben hiç bir yere kopyalamayacağım tariflerinizi