7 Haziran 2012 Perşembe

KURU MEYVELİ İRMİK TATLISI

Sayfamı ziyaret eden misafirlerime ve izleyenlerime selamlar sevgiler
Bugünkü tarifin benim çok sevdiğim bir sütlü tatlı
Ben irmik tatlısına kuru meyve olarak incir ve kuru kayısı ekledim biz çok beğendik
Sizlerde denemek isterseniz marketlerde satılan kurutulmuş meyvelerle'de deneyebilirsiniz
Malzemeler
1 litre süt
9 çorba kaşığı şeker
9 çorba kaşığı irmik (tepeleme dolu)
8 adet kuru kayısı
5 adet kuru incir
1 limon kabuğu rendesi
Hazırlanışı
Kuru kayısı ve incir bir kaba alınır üzerine sıcak su eklenir 5 dakika bekletilir sonra meyveler küp küp doğranır
Tencereye şeker,irmik,limon kabuğu rendesi ve süt alınır karıştırarak koyulaşana kadar pişirilir
Tatlı kaynamaya başlayınca doğranmış kayısı ve incir eklenir karıştırılır ocaktan alınır
Kek kalıbı su ile ıslatılır ve tatlı kalıba boşaltılır
Soğuyan tatlı dolaba kaldırılır 5-6 saat dolapta bekletilir servis edilir

11 yorum:

HaticeMutfakta dedi ki...

İnaılmaz güzel olmuş ellerine sağlık...

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

harikaa..eline sağlık..incir olması ayrı bir güzel.çok severim :)
sevgiler

ilhan dedi ki...

Çok zarif gözüküyor, notumu aldım.Yapımı da kolaya benziyor. Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık harika görünüyor sevgiler.

pasta köşesi dedi ki...

irmiğin her hali başaka bir güzel oluyor gerçekten:) görüntü çok harika ellerine sağlık:)sevgiler..

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Tatlın nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Erguvan Vakti dedi ki...

Görüntü çok güzel,ellerine sağlık.

Bak Bu Harika dedi ki...

bende yapıyorum bunu. süper oluyor. Bende beklerim.
Görüşmek üzere
www.bakbuharika.blogspot.com

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık:))

Tarifkolik.. dedi ki...

Çok hoş ve farklı bir fikir.. Süper görünüyor çok lezzetli olduğuna eminim elinize sağlık sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Güzel ve farklı olmuş çok beğendim ellerine sağlık canım.